Immer weiter reiten...

Helgen bringar mycket tävling och jag skall döma Bohuscupen ponny på Råda i morgon fredag. På lördag och söndag bär det av till Gäseneryttarna i skogarna utanför Ulricehamn, där både ponny och häst skall tävla i allsvenskans olika divisioner. En helg med mycket dressyr stundar!

Under veckan som gått har det varit lite blandade träningar. I Rångedal utanför Borås huserar Rebecca och Angela med hästar, hundar och höns. Bakom boningshuset ligger paddocken, där jag fick hålla träning i solskenet. Mitt favoritkoncept! Rebecca tränar en stor lite valpig och mycket rörlig skimmel och Angela rider ett nätt oldenburgersto.

I partille tränade Ann-Kristin vidare på sitt viljestarka sto, Clara tränar på halvhalterna på skäck-ponnyn Edvin och ny elev i veckan var Sofia på Robin Z-stoet Sally. Både Mia och Amy gör framsteg på unge charmige Odin. 

På Hagelyckan har Jessica fått möjligheten att rida store Wille,som efter lite övertalning kan bära sig riktigt fint. Liselotte är tillbaka i matchen igen och trimmar vidare på Rolex. Lite sadelproblem har gett lite minskad kontinuitet i träningen, men som Liselotte själv uttrycker det "Nu har jag löst licensen, så när jag får ordning på sadeln så är det ju bara ridningen kvar sen!" Bra inställning! 
Hanna styrde upp Zagallo väl, trots distraktionsmomenten utomhus gick han understundom som en klocka.

Idag är det Valborgsmässoafton och strålande sol. I eftermiddag tränar Liselotte på Hagelyckan och Cia och Mia i Partille. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0