Torsdag i juli och kvar i stan...

 Veckan har varit fin, trots lite lite hästar och ridning. Jag är fortfarande kvar i stan då jag haft lite trassel med bilen som måste ordnas innan jag kör söderut. Det har badats och golfats en del i veckan, de som tycker golf är svårt har troligen aldrig suttit på en hästrygg! :-) 

Skall dock tillägga att jag spelade på Delsjöns golfklubb i veckan. Brukar annars springa (läs: jogga anfådd) runt banan och har stundtals svårt att både springa och andas i uppförsbackarna. Men i valet mellan att springa runt eller golfa på banan, kan jag i efterhand konstatera att med så långa smala krokiga fairways är frågan om det inte trotts allt är lättare att springa...

I tisdags tränades det lite på Hagelyckan och i Skalmered. Träning blir det även idag, då jag trimmar duktiga ponnyflickor på Blossi och har programträning på Hagelyckan. Om vädret är gynnsamt skall jag kika på lite träning med Stefan Jansson i kväll. Inspirerande och lärorikt att titta och lyssna på andra duktiga tränare, och i detta fall är tränaren även en mycket skicklig ryttare. 

Grattis till Eva, som efter förra veckans ambitiösa programträning i 30 graders värme, placerade sig i LB på MARK i helgen!

Liselotte som har god hand inte bara med hästar utan även med tekniska geräter har lagt upp en liten filmsnutt på sin trevliga 6-åriga tyska häst med undertecknad i sadeln. Rolex sköter sig som vanligt utmärkt, och själv studerar jag intresserat axlars och händers positioner vid olika rörelser. Kanske är den bästa instruktören en videokamera?




Nästa vecka börjar Falsterbo-tävlingarna! Ser fram mot långa njutbara timmar på hårda träbänkar vid dressyrbanorna...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0