Tors 12/11 kunde lika gärna varit Fredag den 13




Tanken var ut till stallet och fixa med både Rebus och Rolex, träna för mamma som har ryggskott och bör (SKA) ta det lugnt! Tanken var att hinna å vila innan jag skulle iväg med kompis och prova på fäktningkanske inte rätt dag för ny sport som Maria sa.. =P


                             Men det blir sällan som man tänkt sig!!

Distriktsvetrinärens bil stod på uppfarten när jag kom till stallet.
Att knuffa/stötta/hjälpa lilla Gullan 30-40 meter genom hagen tog dryga timmen, eftersom det dräktiga stackars stoet skadat sig rejält i hagen!!
Fullt av gamla tallar i hagen, med utstickande grenar.. En av dessa hade gått GENOM Gullans täcke och fastnat i stoet!! 10 cm in och antagligen, gissar JAG, hade hon försökt ta sig loss eller något, eftersom såret vart rejält stort , och djupt! Någon benbit höftvingen kom ut ur såret när vet. ´grävde´ runt där.

Efter 90 minuter i hagen var jag tvungen att gå.
Ta in Rolex och förbereda eftersom jag och mamma skulle mötas i ridhuset, framriden och klar! Rolex byttes mot Rebus och vi hann precis klart innan mamma skulle vidare för att hålla lektioner på annat håll.

Båda hästarna gick JÄTTEbra och det var riktigt roligt!!
Två pigga individer med mer framåtbjudning än vanligt.
Är dock glad att jag har möjligheten att ha ett par ögon från marken på mig!! Drygt 18 månader hästpaus utan ridning och utvecklingen går inte direkt framåt..



Jag blev aningen försenad (efter SEX TIMMAR!!! i stallet) och hade knappa timmen hemma innan jag skulle iväg till fäktningen!
Wierd incident vid hållplatsen, en sådan man i efterhand kan skratta åt, även om det där och då var lite obehagligt..
                                      En allt för full kille ~28 årsåldern...och en spårvagn..


Lilla Gullan kom iväg till Slöinge (för allvarligt för att få komma till Åby tydligen..) och ska nu stanna där några veckor. Vad som händer och hur det går kan endast framtiden svara på...



                        

                        
                                     Jag frågade Sophia och jag fick fota! So u know =)

Lilla Gullan... Såret var bra djupt och stort!! Ultraljud och annat. Matte Sophia, tänker på dig/er!


Kommentarer
Postat av: josefin

Nej men vad hemst! :( hur mår den nu?

2010-01-02 @ 08:53:10
URL: http://josefinzander.blogg.se/
Postat av: Madelene

va hemskt :(

2010-01-03 @ 10:54:30
URL: http://mkvarnstrom.blogg.se/
Postat av: jenny

ajaj stackars!

2010-01-03 @ 22:33:21
URL: http://jbostrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0