Äntligen september

Så var det gjort!
Nu har jag suttit på babishästen Råttan efter betet. Vingligt och med ungefärlig styrning... och med röda gummistövlar! Notera säkerhetsremmen om halsen...


Mobilkamerafoto av Katharina Lindh

Igår tittade jag på blandad bra och inspirerande ridning i Flyinge och Kamikaze-red själv i vad som kändes som full fart på lilla vingliga babisen. Bjudningen lyser ännu med sin frånvaro och det är ganska mycket ettrig drivning, utan att kunna riktigt styra mer än ungefärligt. Mycket avslöjande var jag själv har min vikt och balans, försöker styra åt ett håll men hästen går åt ett annat, bara att följa fyrkanten i väster galopp är ett litet äventyr och hörnpsseringar är alls ingen självklarhet.

Såg därefter en pampig 4-åring efter Rubinrot som trimmades inför gångartschampionatet, den såg så färdig ut i kroppen och gick i en ganska hög form. Tuff ridning med längningar och samlad galopp på liten volt i hörnet med mycket understöd av spöet. Vet själv inte riktigt om det är så jag vill rida (ännu), med höga krav och lite utrymme för misstag. Kanske behöver man ge hästen tid att hitta lite glädje i arbetet innan kraven höjs på slipande av detaljer och allmän disciplin. Eller så är jag för naiv och idealistisk som tror att jag skall kunna leka fram ett bra resultat. Framtiden får utvisa....

Betraktade även Susanne Gielen som med sedvanlig mjukhet red fin mörkbrun okänd hingst i stora ridhallen. Solsken, lite shopping och lunch avslutade vistelsen i Skåne för denna gång.

På eftermiddagen for jag upp till stan och hade träning för Jenny och Mia i Partille. Glad att se att de inte legat på latsidan under sommaren. Sdan vidare till Hagelyckan för att rida lite på Rolex, lite stel efter sommarvilan men som vanligt ridbar och positiv. Och efter morgonens unghäst-äventyr uppskattar jag än mer att kunna styra mer än på ett ungefär och dessutom kontrollera tempot. :-)

Imorgon torsdag blir det träningar i Eskilsby.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0